Для забезпечення прозорості, відкритості і демократичності управління навчальним закладом відбувся звіт керівника ЗДО 32 Богачук Валентини Анатоліївни перед колективом та батьківською громадськістю за 2021-2022 навчальний рік згідно «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед колективом та громадськістю». По завершенню звітування проведено голосування серед 46 присутніх. За підсумками лічильної комісії проголосувало : ЗАДОВІЛЬНО — 46, НЕЗАДОВІЛЬНО — 0, УТРИМАЛИСЬ — 0.

З В І Т

директора закладу дошкільної освіти № 32

«Росинка»

Богачук Валентини Анатоліївни

про підсумки роботи за 2021 — 2022 навчальний рік

перед колективом та громадськістю

Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. №178, на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно – технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».

Мета:

Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Завдання звітування:

  1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.
  2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом дошкільної освіти.  

Порядок денний:

  1. Звіт керівника закладу дошкільної освіти про освітню діяльність колективу у 2021 – 2022 навчальному році.
  2. Вибір лічильної комісії.
  3. Обговорення звіту.
  4. Голосування.

На виконання Національної доктрини розвитку освіти, п. 3 наказу Міністерства освіти і науки від 23.03.2005 № 178, Положення про заклад дошкільної освіти , з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації я, Богачук Валентина Анатоліївна, директор закладу дошкільної освіти (ясел-садка) «Росинка», освіта повна вища педагогічна, педагогічний стаж 35 років, маю звання «Вихователь-методист», звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2021-2022 навчальний рік.

Організаційно-правові засади діяльності дошкільного навчального закладу

Наш заклад дошкільної освіти №32 «Росинка» Хмельницької міської ради Хмельницької області» який  знаходиться за адресою: 29017 м. Хмельницький,  вул. Зарічанська, буд. 12/1, телефон (0382) 630501  E-mail: dnzkhm32@ukr.net є комунальним, комбінованого типу, до складу  якого входять:

-групи загального розвитку,

-спеціальні групи  для дітей з порушеннями мовлення.

Свою діяльність розпочав у 1970 році.

      У своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про дошкільну освіту», «Положенням про заклад дошкільної освіти»,  та  іншими нормативно-правовими актами, власним статутом та колективним договором між адміністрацією  закладу дошкільної освіти  та колективом.                                               

      Засновником ЗДО є Хмельницька міська рада, яка здійснює:

  —  фінансування  закладу дошкільної освіти,

  —  його матеріально-технічне забезпечення,

  —  харчування,

  —  медичне обслуговування.

Безпосереднє керівництво ЗДО  здійснює Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради.

А до складу органів самоуправління дошкільного закладу входять:

  1. Педагогічна рада (яка проводилась в навчальному році 7 разів).

На педрадах розглядалися питання про підсумки та результати навчально-виховної, методичної роботи,організаційно-педагогічної роботи, атестації педагогічних працівників, стану освітнього процесу, готовності дітей до навчання в школі, питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

Також до органів самоуправління входять:

2. Загальні збори трудового колективу;

3. Профспілковий комітет;

4. Батьківський комітет закладу освіти та батьківські комітети груп.

          Управлінські рішення та дії керівника закладу  у поточному навчальному році були спрямовані головним чином на:

   1.Створення оптимальних комфортних умов для перебування дітей в ЗДО та організацію діяльності колективу щодо надання освітніх послуг населенню відповідно до Статуту дошкільного навчального закладу та чинного законодавства;

   2.Комплектування  вікових груп  дітьми на 01.09.2021 року;

   3.Контроль за виконанням комплексної програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля», (за якою пацювало 8 дошк.груп), «Впевнений старт»,( працювали 2 групи), використанням парціальних програм, результатів моніторингу ефективності додаткових освітніх послуг та вивчення відгуків батьків;

   4.Охоплення дошкільною освітою дітей  мікрорайону з 5-річного віку;

   5.Функціонування закладу дошкільної освіти в режимі воєнного стану, трудові відносини в умовах воєнного стану;

   6.Організацію самостійної фінансової діяльності  закладу дошкільної освіти;

   7. Збагачення матеріальної бази дошкільного закладу та проведення частково поточних ремонтів.

          Заклад  дошкільної  освіти несе відповідальність перед батьками, суспільством і державою за:

    1.Реалізацію основних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»;

    2.Забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня та обсягу;

    3.Дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.         

            І тому для організації навчально-виховної роботи дітей створені всі  умови, а саме обладнані спеціальні приміщення:

— групові кімнати – 10;

— спальні кімнати – 9;

— музична зала – 1;

— спортивна зала – 1;

— педагогічний кабінет – 1;

— кабінет практичного психолога – 1;

— медичний блок – 3 приміщення ( маніпуляційна, ізолятор, кабінет медичних сестер);

— кабінет вчителів-логопедів – 2;

— кабінет анг.мови, студії;

— прогулянкових майданчиків з тіньовими навісами – 10;

— спортивний майданчик – 2;

— зелені зони  (газони, городи, куточки саду, лікарських рослин).

Групові приміщення забезпечені необхідними меблями та ігровим обладнанням. Розвивальне середовище дитячого закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає  їх віковим особливостям.

            У минулому навчальному році встановлений режим роботи закладу:

— 12 годин — 8  груп,

— 10,5 годин — 2 групи (спеціальні). 

Заклад дошкільної освіти працював  за 5-ти денним режимом роботи:

з 7-00 до 19-00,

 мова навчання –  українська.

На початок навчального 2021 року наш заклад знаходився на балансі служби бухгалтерського обліку, планування та звітності Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради, але відповідно наказу  Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради  від 16.12.2021 року №522 «Про переведення закладів дошкільної освіти Хмельницької міської ради на самостійне ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності»,та  наказу по ХЗДО №32 «Росинка від 20.12.2021 року  № 116-аг «Про переведення ХЗДО №32 «Росинка»  на самостійне ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності» з 01.01.2022р.працюємо на самостійному фінансовому балансі.

В ЗДО створені умови для функціонування бухгалтерії, в штати введений головний бухгалтер.

Склад вихованців

Проектною потужністю наш заклад розрахований на 178 місць для дітей від 2-х років до 6 років.

В закладі функціонувало 10 груп, а саме:

1 група – для дітей третього року життя  (28 дітей),

3 групи – для дітей четвертого року життя (86 дітей),

3 групи – для дітейп’ятого року життя (92 дитини),

3 групи – для дітей шостого року життя (105 дітей), (2 з них спецгрупи для дітей з порушеннями мовлення  (28 дітей).

Кількість вихованців складала 311 дітей.

Ідуть до школиз 01.09.2022 року – 87 дітей.

Вибули з ЗДОпротягом навчального року– 8 дітей.

            Унас  є діти пільгових категорій:

  • дітей  — батьки, яких є учасниками  ООС (АТО );
  • дітина  з багатодітних родин;
  • дітей з малозабезпечених родин;
  • дітей  з сімей переселенців зі Сходу;
  • дитини, інваліди дитинства.

          В  закладі освіти через Центр надання адміністративних послуг складено банк даних обліку (черговості) дітей за роками народження,місцем проживання.

            Черговість у закладі на 01.06.2022 року складає  – 45 дітей (що на 10 менше ніж в минулому році). У наступному навчальному році усі діти, які перебували на черзі будуть зараховані в ЗДО.

            Відвідування дітьми дошкільного закладу:

за 2021-2022 навчальний рік складає 166 дітей (53%);

за 2020-2021 навчальний рік  — 176 дітей — 64%.

Зниження рівня відвідування на 9% пов’язане із карантинними заходами в Україні по коронавірусній інфекції та з березня – початком війни.

Кадрове забезпечення

Протягом усієї діяльності проводиться відповідна робота, направлена на забезпечення закладу кадрами. Заклад  укомплектований як педагогічними кадрами, так і технічним персоналом згідно Штатного розпису на 2021-2022 навчальний рік.

          Колектив закладу складається з:

28 педагогів: директор, вихователь-методист, 20 вихователів дошкільних груп, 6 спеціалістів: практичний психолог, 2 музичних керівники,   інструктор з фізичної культури, 2 вчителя-логопеда;

2 працівники медичного персоналу;

28працівники технічного персоналу.

          За рівнем освіти:

  • педагогів (71%) мають повну вищу педагогічну освіту,
  • педагогів (29%)  – неповну вищу освіту (середню педагогічну). 

Проатестовано в 2022 році – 4 вихователя (Вербицька Т.П., Оліневич О.О.,

Сільчук К.В., Парикваш С.М.).

  • підтвердження звання «вихователь-методист» – 1 вихователь,
  • присвоєння категорії – 1 вихователь,
  • підтвердження тарифного розряду – 2 вихователі.

        За рівнем кваліфікації (з керівниками гуртків):

  • 8 педагогів (27%)мають кваліфікацію «Спеціаліст вищої категорії»,
  • 6 педагогів (20%) – «Спеціаліст І категорії»,
  • 5 педагогів (17%)– «Спеціаліст ІІ категорії»,
  • 3 педагоги (10%) – кваліфікаційну категорію «Спеціаліст»,
  • 6 педагогів (20%)– 11 тарифний розряд,
  • 1 педагог (3%) – 10 тарифний  розряд,
  • 1 педагог( 3%) – 12 тарифний розряд.
  • 4 педагоги не мають фахової освіти (КісільТ.В., ВолощукТ.В., ФурманО.М., КрищукІ.О.)

            Педагогічне звання:

  • 3 педагоги (10%) –  «вихователь-методист»,
  • 1 педагог ( 3%) – «старший вихователь».

Нагородження:

  • 1 педагог знаком «Відмінник освіти України»,
  • 10 педагогів дошкільного закладу мають нагороди регіонального рівня.

Працівники ЗДО отримують матеріальні заохочення ( премії) при наявності економії фонду заробітної плати . Працівники харчоблоку отримують премії щомісячно. Адміністрація закладу створює працівникам всі умови для плідної роботи.

Організація навчально-виховної роботи

            Протягом 2021/2022 навчального року педагогічний колектив закладу працював над    впровадження в практику роботи з дітьми  молодшого дошкільного віку освітньої програми «Впевнений старт», формування у дошкільників зв’язного мовлення, використання інноваційних методів у формуванні мовленнєвої компетентності, виховання здорового способу життя, поведінки сталого розвитку, впровадження в роботу з дошкільниками та їх батьків системи дистанційного навчання.

          З метою підвищення якості навчання  та  виховання дітей в навчальному році реалізовувались наступні завдання:

1.  Формування природничо-екологічної компетенції, як основи сталого способу життя.

2.Оптимізація роботи з розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку за допомогою інноваційних методів.

3.Сприяння збереженню та зміцненню психофізичного здоров’я дітей через валеологічну освіту.

          Для ефективної роботи за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», програмою «Впевнений старт» та здійснення освітнього процесу ЗДО було розроблено:

     1. Навчальний план.

     2. Розподіл навчального матеріалу на місяць.

     3. Розподіл часу на процеси життєдіяльності дітей протягом дня (режим, врахування граничного навантаження  на дітей).

          Розподіл організованої діяльності на місяць містив різноманітні види дитячої діяльності, як організованої педагогами (групові, підгрупові, міні-заняття, гурткові заняття, ігри, експериментально-пошукову діяльність, індивідуальну роботу), так і самостійної (художньої, ігрової, трудової, спілкування).

          Планування освітньої роботи з дітьми дошкільного віку відповідає принципам актуальності, науковості, перспективності, доцільності, системності, послідовності. Календарне та перспективне  планування педагогів закладу відповідає зазначеним вище принципам та навчальним програмам.

З вересня і майже по кінець лютого заклад працював в звичному режимі,а

березень, квітень, травень 2022 року педагогічний колектив працював в режимі воєнного часу – обрав дистанційне навчання з дітьми, батьки яких бажали спілкуватись, навчатись з вихователями в режимі онлайн. Створено окремий розклад онлайн занять, педагоги здійснювали планування відповідно складеного розкладу. Також, відповідно до плану Департаменту освіти і науки, ми приймали у дошкільному закладі, протягом двох тижнів, дітей переселенців, з якими проводили освітню діяльність.

Педагогічний колектив закладу освіти №32  у 2021р. брав участь у міському конкурсі «Кращі колективи закладів освіти Хмельницької територіальної громади», була надана аплікаційна форма для участі в конкурсі, в якій зазначенні критерії:

  1. Створення сприятливих умов для ефективного використання навчально-матеріальної бази.
  2. Цифровізація освітнього процесу.
  3. Забезпечення якості освіти через взаємодію всіх учасників освітнього процесу.
  4. Інноваційний потенціал педагогічного колективу.
  5. Залучення учасників освітнього процесу до участі у грантах.

Конкурс передбачав висвітлення всіх сторін діяльності педагогічного колективу.

Ми, усім колективом одноголосно прийняли рішення про прийняття участі і були дуже раді результатом тому, що ми стали переможцями із занесенням колективу на Дошку пошани кращих освітян міста Хмельницького.

І це заслужено, тому що, завжди на високому рівні поставлена робота навчально – виховного  процесу, який відбувається під керівництвом вихователя-методиста Драч А.В, педагога, який має нагороду «Відмінник освіти України» та контролем директора.

           Про  підсумки роботи методичного кабінету та навчально-виховного процесу з педагогами та вихованцями протягом навчального року запрошується до слова вихователь-методист Драч Антоніна Василівна.

      Організація та результативність освітнього процесу

Освітня робота з дітьми планувалась та проводилась відповідно до Базового компонента дошкільної освіти ( редакція 2021 року), програми «Українське дошкілля» (2017 року), (групи №№1,2,4,5,6,8,9,10) , «Впевнений старт» (2021р.) (групи №№3,7) листа Міністерства освіти і науки України №1/9-406 від 10.08.2021 р. «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році», та листа Міністерства освіти і науки України №1\9-344 від 07.07.2021 р. «Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік»,  «Методичних рекомендацій щодо здійснення освітньої діяльності з питань дощкільної  освіти на період дії правового режиму воєнного стану» та інших документів в галузі дошкільної освіти.

Відповідно до плану роботи ЗДО № 32 «Росинка»  на 2021-2022 н.р. проведено  первинне та проміжне моніторингове вивчення з метою визначення стартових можливостей  дошкільників і постановки  конкретних завдань на перспективу (моніторинг досягнень дітей молодшого, раннього, середнього та старшого дошкільного віку).

Результати вивчення свідчать про динаміку розвитку сформованості базових компетентностей дітей усіх вікових груп у порівнянні, а саме: «Мовлення дитини», «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина у соціумі», «Дитина у світі мистецтва», «Гра дитини», «Дитина у природному довкіллі».

Моніторинг знань, умінь, навичок за напрямами  розвитку в групах дошкільного віку показав найбільш сформованою є лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», найменші  показники належать таким освітнім лініям, як «Мовлення дитини», «Дитина у соціумі» та «Дитина у світі мистецтва».

З питань музичного виховання з дітьми працюють музичні керівники Буряк О.І., Трачук Т.В. Застосовуючи традиційні та новітні методи і прийоми музичного виховання, навчання та розвитку, викликають у дітей інтерес до порівняння музичних звуків із звуками навколишнього середовища,  до сприймання впізнавання у музиці різних настроїв. Навчають дітей розрізняти музику за характером, темпом, динамікою. Відповідно до вікових можливостей підводять дітей до розрізнення музичних жанрів: колискова, марш, танець. В комплексі працюють над розвитком слуху, голосу, музично-ритмічних рухів.

Надання додаткових освітніх послуг у закладі здійснюється відповідно до наступних нормативних документів:

  • Закону України «Про дошкільну освіту»;

«Положення про  заклад дошкільної освіти»;

  • постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796

«Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності» та іншими нормативними актами.

Перелік послуг сформовано відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 796 (із змінами) , Стандарту дошкільної освіти ( Базового компонента дошкільної освіти 2020 р.) та заяв батьків, а саме:

-гурток «Хореографія» ( варіативний складник стандарту дошкільної освіти, освітній напрям «Дитина у світі мистецтва. Хореографія) в групах № 1,2,3,4,6,7,8,9,10 — керівники Буряк О.І.,Трачук Т.В., Філіппенко В.В., Польна О.В.

-гурток «Англійська мова» (варіативний складник стандарту дошкільної освіти, освітній напрям «Мовлення дитини. Іноземна мова») в групах № 1,2,6,8,9,10 керівник Штикун Д.О

 -гурток «Розумійлики» (варіативний складник стандарту дошкільної освіти, освітній напрям  «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі». Формування логіко-математичної компетентності ) в групах №3,7,4–керівник Фурман О.М.

            Заняття  гуртків проводились  згідно розкладу проведення додаткових освітніх послуг на 2021-2022 н.р., затверджених директором Богачук В.А. та програм керівників гуртків, схвалених педагогічною радою.           

Гурток «Англійська мова», керівник Штикун Д.О.

Основна мета навчання англійської мови дітей дошкільного віку – засвоєння мінімізованого обсягу знань і вмінь, формування англомовної комунікативної компетенції. Це означає набуття дітьми вміння слухати та розмовляти, вступати в мовленнєвий контакт зі співрозмовником, долучатися до діалогу, отримувати та передавати елементарну інформацію.

Заняття  використовувались як головна організаційна форма навчання англійської мови,  керівник гуртка  використовував та   індивідуальне та індивідуально-групове навчання  та  нестандартні інтерактивні методи роботи

Гурток «Хореографія», Буряк О.І.Трачук Т.В,  Польна О.В. ,Філіппенко В.В.:

Керівники гуртка хореографії планують та організовують освітню роботу, спрямовану на формування у дітей знань, умінь та навичок в різних видах музично-ритмічних рухів ,розвиток ритмічного слуху, вміння  відображати ритм і темп музики,  початок і зміни настрою музичного супроводу , виконувати образні рухи (зайчик, коник, пташка)

Гурток «Розумійлики», керівник:Фурман О.М.

Значна частина  дітей в повній мірі засвоїли назви сенсорних еталонів: колір, форма, величина; користуються словами, що їх характеризують; визначають форму предметів, вміють порівнювати предмети, виділяти в них схожі і відмінні ознаки; диференціюють положення предметів у просторі.

Фізкультурно-оздоровча робота

Фізкультурно-оздоровча робота в 2021-2022 навчальному році в закладі організовується відповідно до Базового компонента дошкільної освіти України, програми розвитку дитини дошкільного віку  «Українське дошкілля», програми «Впевнений старт»  інструктивно-методичного листа МОНУ від 02.09.2016 №1/9-456 р. «Щодо організаціі фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах». 

Варто зазначити, що в закладі створені сприятливі умови для збереження фізичного та психологічного здоров’я вихованців. У наявності спортивне обладнання (стандартне і нестандартне), інвентар, дидактичний матеріал. Для занять на свіжому повітрі облаштовано 2 спортивних майданчики,  ігрові майданчики мають нестандартне спортивне обладнання для виконання вправ.

Адміністрація закладу, педагоги, медичні сестри, здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей та щоденний скринінг температури тіла, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів та підтримують інтерес дітей до власного здоров’я.

В ЗДО створена система оздоровчих та фізкультурних заходів щодо формування у дітей мотивації здоров’я і навичок здорового способу життя. Систему фізкультурних занять, ранкової гімнастики , рухливих ігор,  гімнастики пробудження доповнюють спортивні свята та розваги на вулиці та без участі батьків. Чільне місце в закладі посідають прогулянки. Наявність свіжого повітря, оптимальних фізичних навантажень дають гарний гартувальний ефект. Систематично проводиться моніторинг основних показників фізичного розвитку дітей. Результат фіксується в  листах здоров’я.    

Особлива увага педагогічного колективу приділялась загартуванню дитячого організму. Педагоги широко використовували повсякденні методи оздоровлення: відповідний температурний режим і провітрювання приміщень, прогулянки на свіжому повітрі за різних погодних умов, використання прохолодної води для миття рук, обличчя. Кожна група закладу має спеціальні переносні лампи для квартування приміщення.

Більшість дітей  володіють основними рухами відповідно віку, чітко виконують загально розвивальні вправи. Але поряд з цим діти недостатньо вміють самостійно організовувати рухливі ігри, узгоджувати свої дії з діями однолітків, не виявляють достатнього інтересу до результатів рухової діяльності.

Отже пріоритетним завданням педагогічного колективу ЗДО та медичних працівників на 2022/2023 н.р. залишається зниження або утримання на певному рівні показників захворюваності в ЗДО, зміцнення здоров’я дітей шляхом комплексного використання різноманітних здоров’язберігаючих технологій, активних форм і методів формування здоров’язберегаючої компетентності дошкільників та дотримання правил власної гігієни.

Діяльніть методичного кабінету та організаційно – педагогічна діяльність.

Відповідно до реалізації Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти ) нова редакція, та чинних нормативних документів, «Положення про методичний кабінет», нормативних документів з питань організації навчально–виховного процесу, на виконання річного плану ЗДО №32 на 2021/2022 навчальний рік, на основі вивчення результативності навчально–виховного процесу в режимі офлайн та онлайн, професійних потреб та інтересів педагогічних кадрів, рівня їхньої компетентності, враховуючи діагностичний аналіз в закладі — діяльність методичного кабінету  у 2021/2022 навчальному році була спрямована за такими напрямами:

— Вдосконалення системи координації діяльності всіх ланок навчально-виховного процесу, внутрішнього контролю, інформаційного та науково-методичного забезпечення діяльності ЗДО.

— Забезпечення умов для індивідуального розвитку дітей, досягнення ними рівня навченості з урахуванням їх пізнавальних інтересів, впровадження нових освітніх технологій навчання.

— Створення умов для постійного професійного вдосконалення педагогічних працівників, підвищення їх майстерності, вивчення та впровадження в навчально-виховний процес кращих педагогічних зразків досвіду..

— Оволодіння педагогами інформаційними технологіями, уміння працювати з дошкільниками в онлайн форматі.

— Вдосконалення практичних навичок використання та створення сучасних відео презентацій для дошкільників.

— Забезпечення самостійного підвищення кваліфікації педагогічними працівниками.

— Участь педагогічних працівників у усіх формах методичної роботи  садового,міського та обласного рівня.

— Виконання Статуту закладу, вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, посадових обов’язків та дисципліни праці.

З педагогами проведені різноманітні  форми методичної роботи:

З педагогічним колективом проведено засідань  7 педагогічних рад( 5 спланованих, 2 позапланових)

1)  Педагогічні ради : планові — «Про освітню діяльність закладу дошкільної освіти № 32 «Росинка» у 2021 навчальному році» (серпень 2021р.), «Економічна стабільність, екологічна цінність, соціальне благополуччя – запорука сталого розвитку ЗДО» ( листопад 2021р.), «Мовний розвиток дошкільнят : проблеми та шляхи вирішення» ( лютий,2022р.) «Про атестацію педагогічних працівників»( березень, 2022р.), «Аналіз якості та результативності роботи закладу дошкільної освіти у 2021-2022 навчальному році» ( травень, 2022р.) та позапланові «Визнання результатів самостійного підвищення кваліфікації педагогами закладу»( жовтень2021р.,грудень 2021р.)

2)  Семінари , семінари-практикуми, ділові ігри, майстер-класи: «Різновиди мовленнєвої взаємодії з дітьми», «Як формувати звички здорового способу життя», «Екологічна іграшка – трав’янчик», « Методи та прийоми нетрадиційного ліплення в ЗДО», «Використання схем-моделей в навчанні дітей розповідям», «Щоб життя оберігати, знання й вміння треба мати», « Працюємо за програмою  «Впевнений старт».

Проведено тестування педагогів на знання української мови відповідно до вимог Конституції України. Педагоги володіють знаннями правильного українського мовлення на 60%.

3) Протягом року працювали творчі групи «STREAM – освіта . пріоритет для можливостей впровадження», , ініціативна група «Країна дитинства ONLINE ЗДО № 32 «РОСИНКА» ( яка працює успішно вже 4 роки). Члени творчих груп накопичили багато методичних та практичних матеріалів з даних тем та  мають можливість продемонструвати свої досягнення перед педагогічним колективом.

4)  Проведено серію консультацій вихователям та спеціалістам : «Як формувати у дітей навички сталого розвитку», «Валеологічні паузи та хвилинки», «Сучасні вимоги до перспективного планування освітньої роботи за чинними Програмами з урахуванням освітніх напрямків БКДО», «Дидактичні ігри із залишкових матеріалів», «Сенсорно моторна діяльність — як засіб мовленнєвого розвитку», «Психологічні особливості розвитку функцій мовлення дошкільників».  ( Драч А.В., Оліневич О.О., Сільчук К.В., Наум І.В., Вербицька Т.П., Парикваш С.М.) Проводилось постійне консультування щодо організації освітньої діяльності  педагогів вихователем – методистом.

5) Проводилися методичні  години з питань розгляду вимог Базового компонента дошкільної освіти та чинних освітніх програм щодо організації системної і планомірної роботи з дошкільної освіти , планування та проведення всіх видів роботи з дітьми , організаційні питання конкурсів , оглядів , форм роботи з батьками , школою іншими організаціями.

6) З метою демонстрування власного досвіду ,вихователі провели відкритий показ занять з мовленнєвого розвитку – розгляд картин та складання розповідей за картиною

7) Проведено онлайн звітні заняття для педагогів та батьків з англійської мови керівником гуртків англійської мови Штикун Д.О.

8) Практичним психологом Наум І.В.,  підготовлено та проведено психолого-педагогічний консиліум «Адаптація дітей раннього та молодшого дошкільного віку до умов ЗДО».

9) З метою підвищення рівня професійного розвитку та педагогічної майстерності освітян Хмельницької територіальної громади в 2021-2022 навчальному році  Центром професійного розвитку педагогічних працівників   проведено 4 онлайн марафони педагогічних ідей «Освітні інструменти : перезавантаження». 60% педагогів нашого закладу взяли активну участь. 10)Спеціалісти закладу брали участь в міському в онлайн –практикумі до Тижня поінформованості про осіб з особливими освітніми потребами.

  11) Вихователь Оліневич О.О. створила власну методичну розробку на основі досвіду «Організація проєктів природничо — екологічного змісту з дітьми дошкільного віку». Матеріали пройшли рецензування , схвалення педагогічною радою та подані на обласну педагогічну виставку «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування 2022».

12) Окремо в методичному кабінеті для педагогів підібрані , розроблені різні види рекомендацій та освітні пам’ятки , тести, та проведене анкетування:«Розвиток інженерного мислення дошкільників під час взаємодії х об’єктами природи», «Організація занять з валеології в ЗДО», «Художня ілюстрація – помічник у формуванні зв’язного мовлення», тест для педагога «Сталий розвиток та раціональне природокористування», «Ігри для ранкового кола», «Зроби тренажер сам», «Інноваційні технології та педагог».

13)  Працюючи над темою сталого розвитку дошкільників, педагогічний колектив закладу відвідав навчальний центр по формуванню знань та звичок сортування сміттєвих відходів «Гуфі–Центр» громадської організації «Розумне довкілля. Хмельницький». За рекомендаціями педагогів діти закладу разом зі своїми батьками відвідали «Гуфі – Центр» в індивідуальному порядку.

 14)  З дошкільниками проведені календарні свята та розваги «Осінь золота», « Новорічне свято», «Малі олімпійські ігри»

15)  Вихователі, музичні керівники інструктор з фізичної культури проводили тематичні дні та тематичні  заняття тематичні тижні «День українського козацтва», «По Вкраїні з краю в край ходить Святий Миколай», «День революції та гідності», «День Соборності та примирення», Тиждень фізкультури та спорту, Тиждень сталої енергії — сталого розвитку за темою «Даруй друге життя», Тиждень правової освіти «Свої права ти друже знай, їх цінуй та захищай», Тиждень знань основ життєдіяльності», Тиждень поінформованості про осіб з особливими освітніми потребами.

16) Організовано тематичні виставки «В країні дошкілля», «Дорожня абетка», «Золоті фарби осені», «Зимове мереживо».

17) Проведено огляд конкурс «Город на підвіконні», флешмоб «Збережемо довкілля – творчий підхід на використання пластикового посуду»

Аналіз впровадження зазначених форм методичної роботи з педагогами показав, що вони дали позитивний результат, допомогли вихователям здійснювати проблемний аналіз, рефлексію (бачити не тільки свої досягнення, а й недоліки у роботі) і на основі отриманих даних моделювати, планувати свою діяльність, одержувати позитивні результати, що включала вивчення теоретичних питань та набуття практичних навичок.

Значно поліпшилась педагогічна взаємодія між усіма учасниками педагогічного процесу.Вся методична та організаційно-педагогічна робота сприяла підвищенню  якості мовленнєвої компетентності дітей , зв’язного мовлення дітей усіх вікових груп. У доступній формі вихователі  знайомили вихованців із законами гуманного ставлення до людей, нормами поведінки в суспільстві, правилами бережливого ставлення до природи, своїх речей, предметів побуту, керуючись рекомендаціями Базового компонента дошкільної освіти України та Законом України «Про дошкільну освіту». Діти мають початкові уявлення про особистої причетності до збереження ресурсів планети і власної країни, здатні пояснити, чому потрібно економно витрачати воду, папір, електроенергію , як це пов’язано зі збереженням лісових, водних запасів планети, клімату, демонструють навички розумного споживання енергії , паперу та води.

          З метою реалізації інваріативної  складової Базового компонента дошкільної освіти та задоволення особистих потреб дітей у 2021/2022 навчальному році було організовано роботу бюджетних гуртків.

Бюджетні ( групові) :

Гурток сталого розвитку «Здорові діти –здорова планета» Старша група №9

Художньо-естетичний : «Паперова пластика»( оригамі) Старша №2

Художньо-естетичний :«Чарівний  завиток»( квілінг). Старша група №10

Мовленнєвий гурток «АБВГДЕ йка»( навчання читання дітей 5-го року життя за методикою Людмили Шелестової), середня група №6.

Пізнавальний  «Юні  дослідники» ( за програмою «STREAM – освіта або стежинки у Всесвіт». Середня №1.

Пізнавальний «Розумні  палички» ( за інноваційною технологією Дж. Кьюнезера). Середнія №8 .

Бюджетні гуртки ( загальгносадові)

Музичний ( гра на музичних інструментах) «Веселі музики».

Музичний ( вокальний)»Весела нотка».

Спортивний «Здоров’ятко».

Гурткова робота організовувалася в другу половину дня тривалість проведення занять – 15-25 хвилин залежно від віку дітей. Потрібно  відмітити позитивні результати в організації та проведенні освітньої роботи позабюджетних гуртків.

Дистанційна освіта дошкільнят.

З 22 березня 2022 року заклад дошкільної освіти був переведений на дистанційне навчання,у зв’язку із режимом воєнного стану в країні. Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти.

Складено «Розклад розвивальних занять для дітей ЗДО №32 «Росинка» та надання порад батькам в онлайн форматі» для всіх вікових груп на кожен місяць окремо. Заняття проводились і вихователями та спеціалістами закладу

Заняття проводились в  Google Meet та в записі з демонстрацією дітям матеріалу в онлайн режимі.

 Крім того, кожна  вікова група створила інформаційні групи у Фейсбук «»Вишиваночка»-група №10, «Веселка»-№2 ,«Бджілка»-3, «Ромашка»-№4, «Чомучки»-№5, «Дивограй»-№ 6, «Пізнавайчики»-№7, «Сонечко»-№8, «Малятко»-№1, « Здоров’ятко-№ 9. Та в них  пропонувала батькам онлайн інформацію, онлайн поради , онлайн спілкування.

Всього педагогами створено та проведено та  розміщено біля 70 онлайн занять..

Протягом 3-х  місяців у заняттях взяли участь 49% дітей. Участь дітей в онлайн-заняттях за бажанням та згодою батьків. Значна кількість дітей знаходились не в місті  та не мали доступу до інформаційних гаджетів.

За період роботи в онлайн режимі педагоги та діти взяли участь в проведенні Тижня безпеки дорожнього руху, Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності , в конкурсі серед здобувачів освіти Хмельницької територіальної громади «Україна – країна гідності. Земля героїв!», конкурсі до Міжнародного дня сім’ї серед дітей 5 років  хмельницької територіальної громади «Моя сім’я». Проведені  тематичні онлайн-заняття з метою вивчення ризиків , пов’язаних з вибухонебезпечними та підозрілими предметами та правил поводження з ними. В методичному кабінеті створено  бібліотеку онлайн-матеріалів та розмістили частину матеріалів у хмарі з подальшим надсиланням доступу усім стейкхолдерам.

     Виконуючи завдання намічені у річному плані, педагогічний колектив закладу намагався створити найсприятливіші умови для успішного розвитку, навчання та виховання дітей. Заняття було провідною, але не єдиною формою навчання дітей. На заняття виносився лише основоположний зміст програми, який знаходив своє продовження в цільових прогулянках, екскурсіях, іграх, пошуково-дослідницькій діяльності. В роботі з дітьми використовувались як традиційні так і нетрадиційні підходи. Педагоги  використовували в своїй роботі з дітьми різноманітні виховні технології, такі як:  психотехнології, різноманітні ігрові технології, проективні діагностики.

В навчальному році педагоги планово та активно підвищували кваліфікацію в організованій формі та самостійно.  Згідно перспективного плану підвищення кваліфікації педагогів закладу дошкільної освіти № 32 «Росинка» — підвищили кваліфікацію в онлайн режимі в  ХОІППО  7 педагогів . При самостійному підвищенні кваліфікації педагоги отримали 282 години , беручи участь в онлайн семінарах , педагогічних марафонах , вебінарах та інше. Всі години самостійного підвищення кваліфікації визнано педагогічною радою закладу дошкільної освіти №32 за клопотанням педагогів.

Педагоги закладу підвищували кваліфікацію і шляхом самоосвітньої  діяльності. Кожен педагог забезпечений  певною темою і працював протягом навчального року.

Отже, підсумовуючи роботу колективу закладу за 2021/2022 навчальний рік, слід зазначити, що професійна діяльність педагогічного колективу здійснювалась на доброму рівні, її результатом стали наступні показники:

— підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів;

— використання набутого досвіду педагогами колективу;

— удосконалення змісту, форм і методів  роботи  методичного кабінету в закладі;

— достатній рівень виховання та розвитку дітей;

— сприятливий психологічний клімат у колективі;

— навчання працювати в онлай режимі з дітьми та  батьками, в підвищенні фахового рівня, методичній роботі.

Проте, варто зазначити певні труднощі, які виникали під час підготовки та проведення відповідних заходів:

-нестійкий інтерес вихователів до вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду та інноваційних технологій та створення власного педагогічного досвіду;

-проводилась недостатньо поглиблена робота окремих педагогів над індивідуальною науково-методичною темою з метою підвищення рівня їх професійної компетентності.( самоосвіта)

-професійна байдужіть окремих педагогів.

            Робота з батьками

Робота з батьківською громадою проводилась в основному в онлайн форматі по причинах  карантинних заходів та воєнного стану в Україні. Проведені батьківські збори на теми мовленнєвого розвитку дошкільників, формування культури сталого розвитку у дошкільників, здорового способу життя. З  батьками дітей старших груп педагоги початкових класів ЗОШ № 22 ім. Ольжича провели батьківську конференцію в онлайн режимі «П’ять міфів нової української школи».

Батькам надавались онлайн-консультації вихователями ,спеціалістами закладу інформаційні та рекомендаційні матеріали освітнього характеру та матеріали обрядових свят   та тематичних днів і тижнів.

Педагоги забезпечували освітні потреби кожної конкретної сім’ї, активізували та збагачували виховні вміння батьків, підтримували їх впевненість в особистих педагогічних можливостях, знайомили з кращим досвідом сімейного виховання з питань підготовки дітей до шкільного навчання.

  систематичне обновлювали інформаційні матеріали на сторінці «Заклад дошкільної освіти № 32  «Росинка» у Фейсбук, сторінках  кожної групи у Фейсбук,  соціальних сторінок у вайбері  завдяки яким, суб’єкти освітнього процесу  обмінюватись досвідом,думками. Інформацією , оцінками освітнього процесу, брали участь у різних проєктах ЗДО, акціях в межах закладу , міста, країни (творчі виставки дитячих робіт із зображувального мистецтва до Нового року , Великодня (онлайн), осінніх свят, у акціях ГО «Розумне довкілля. Хмельницький», в підготовці та організації тематичних тижнів та днів: Тижнів безпеки дитини , Тижнів безпеки дорожнього руху, Шевченківських днів, вишиванки , Сталого розвитку та інших. Конкурси читання поезії Л.Українки, Т.Г. Шевченка та інше).

Система роботи щодо соціального захисту дитини

          В закладі є діти пільгових категорій:

  • 27 дітей  — батьки, яких є учасниками  ООС (АТО );
  • 20 дітей  з багатодітних родин;
  • 5 дітей з малозабезпечених родин;
  • 8 дітей  з сімей переселенців зі Сходу;
  • 4 дитини інвалідів дитинства.

Адміністрацією ЗДО розроблені певні заходи, а саме:

  • надається методична і консультативна допомога сім’ям,
  • забезпечується процес включення батьків у роботу з виховання, навчання та адаптації дитини;
  • створено соціальний паспорт родин пільгових категорій.

Організація харчування

Крім навчально-виховного процесу, велика увага приділяється організації харчування, адже повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей.

Адміністрацією ЗДО № 32 «Росинка» приділяється постійна увага створенню умов для організації раціонального харчування дітей дошкільного віку, що регламентується наступними нормативно-правовими документами:Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», постанов Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами), наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 17.04.2006 № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» (зі змінами).

Крім того, з вересня 2019 року в дошкільному закладі розпочалося впровадження  в організацію харчування дітей дошкільного віку системи НАССР. Система НАССР – це система управління безпечністю харчування (безпечність і якість продуктів харчування) . Вимоги щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи НАССР, затверджено наказом Мінагрополітики від 01.10.2012 № 590.  В дошкільному закладі проводилася протягом навчального року цілеспрямована робота по створенню матеріально-технічних   ресурсів та оформлення документації системи НАССР.

Виділене приміщення для працівників харчоблоку: для переодягання, для приймання їжі, для проведення гігієнічних процедур (встановлена душова кабіна та окремий санвузол. На харчоблоці проведено зонування місць для приготування їжі,встановленні додаткові мийки та кухонні столи (для обробки сирої продукції: м’яса, риби, овочів).

          У закладі встановлено доцільний режим харчування, наявні меню-вивіски про меню на день, об’єм страв для дітей раннього та дошкільного віку, графіки видачі їжі, добові проби, призначено відповідальних осіб за організацію харчування, ведеться контроль за дотриманням правил організації харчування з боку медперсоналу та адміністрації. Харчоблок, комора, система холодного та гарячого водопостачання, технологічне та холодильне обладнання в робочому стані.

            Харчування в ЗДО здійснюється відповідно до примірного двотижневого меню.

          В ЗДО здійснюється щоденний контроль і за якістю продуктів харчування, що поставляються в ЗДО, правильністю їх зберігання, дотриманням термінів реалізації.

          Протягом року в ЗДО велика увага приділялась сестрою медичною з дієтичного харчування та сестрою медичною старшою і здійснювався контроль за:

— дотриманням санітарно-гігієнічного  та протиепідемічного режиму,

— станом обладнання та інвентаря на харчоблоці та в групах,

— дотриманням режиму дня,

— дотримання графіку отримання їжі з харчоблоку на групи,

— станом харчування,дотриманням повітряного та водного режиму.

— за технологією приготування їжі,

— за вкладенням продуктів харчування в котел,

—  за нормами видачі їжі на групи,

— графіком видачі їжі,

— дотримання правил особистої гігієни працівників харчоблоку.

          В групах контролюється гігієна та повнота роздачі їжі, сервірування та прийняття їжі, наявність відходів, дотримання культурно-гігієнічних навичок у дітей.  

Таблиця аналізу виконання  норм харчування за 2021 рік.

Перелік основних продуктів харчуванняНорма на одну дитинуНорма для всіх дітейФактичноНедоданоПеревитрати
Хліб житній і пшеничний110/180605039732077
М`ясо і м`ясні продукти85/110374619921754
Риба, оселедці25/501666805861
Масло вершкове19/25851685166
Масло рослинне9/15503313190
Сметана10/15506263243
Сир40/501707776931
Сир твердий3/516821850
Молоко450/5001532964648865
Яйця05/0517335113006035
Крупи, макарони50/50173428631129
Картопля150/200743752372200
Овочі різні210/260887834935385
Цукор40/5017071445262287
Борошно20/321076644432
Сік50/10033312163115

Моніторинг за організацією раціонального харчування, на підставі накопичувальної відомості показав, що норми за основними продуктами протягом року виконані (за виключенням молока, м’яса,сиру кисломолочного,яєць). Це обумовлено вартістю вище означених продуктів та витратами на харчування однієї дитини в день, які закладені фіксованим фінансуванням. Невиконання щоденних норм харчування дітей пов’язане  ще з тим, що протягом року  підвищувалась вартість продуктів харчування.

          Перевитрати  круп, макаронів, сиру твердого  та цукру.

Харчуванняв дитячому садку з 01.09.2022р. – 4  разове,з 01.01.2022 р. – 3 разове.

Вартість харчування становила з вересня по грудень 30.00 грн., з січня по березень 36 грн. – діти дошкільних груп, 32 гривні – діти раннього віку та молодші  (з розрахунку: 40% – бюджетні кошти та 60%. – батьківська плата).

          Фактичнавартістьхарчуванняоднієїдитини за 6місяців – 33 грн.

          У закладі харчуються діти пільгових категорій:

* 100% звільнення:

— 5 дітей малозабезпечених сімей;

— 27  дітей з сімей учасників ООС,АТО;

— 8  дітей із сімей переселенців;

— 4 дітей інвалідів дитинства.

* 50% від вартості харчування:

  • багатодітних сімей.

14 дітей,які протягом року отримували дієтичне харчування.               

У ЗДО №32 створено Раду з організації харчування. На засіданні Ради  вирішуються питання по організаці їхарчування, систематично проводяться конкретні заходи щодо ліквідації наявних недоліків, матеріали кожного засідання фіксуються у протоколі.

          Дошкільний заклад працює з постачальниками продуктів харчування на основі договорів.

          Основними критеріями закупівлі продуктів є:

— Якість продукції

— Цінова пропозиція

          Продукти до дитячого садка постачаються відповідно укладених договорів, якісні, завозяться транспортом постачальника. Всі продукти харчування мають сертифікати якості, гігієнічні висновки.

          Постачальниками продуктів харчування в дошкільний заклад є:

  • молочні продукти – ПрАТ «Деражнянський молочний завод»;
  • яйця курячі – ФОП  Я цина О.М.;
  • м’ясо, філе куряче  —  ТОВ «Деражня- Агро»;
  • хлібобулочні вироби – ТОВ «  Хмельницькхліб»
  • риба морожена –  ПП «Балтіка»
  • чай,консервована продукція – ФОП  Яцина О.М.
  • олія, фрукти, овочі, цукор. мед – ФОП Яцина О.М.
  • Борошно, крупи,макарони –ФОП Гарист В.М.

          Харчоблок забезпечений достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю, санітарним і спеціальним одягом (халати, фартухи, хустки, ковпаки тощо) все промарковане, використовується лише за призначенням та замінюються при забрудненні. Посуд на харчоблоці має обов’язкове маркування, працівники дотримуються заборони використання битого посуду та зі сколами.

          В закладі виконуються всі протиепідемічні заходи щодо запобігання спалахів гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь. Планово проводиться контроль за санітарно-гігієнічним станом харчоблоку, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотриманням термінів реалізації, виконанням норм харчування. 

Медичнеобслуговуваннядітей

В дошкільному закладі створено оптимальні умови для проведення медичної, профілактичної, фізкультурно — оздоровчоїроботи. Медична й профілактично-оздоровча робота здійснюється відповідно до річного плану роботи закладу дошкільної освіти. З метою пропагування здорового способу життя в дошкільному закладі з дітьми та батьками проводиться санітарно-просвітницька робота. На постійному контролі у адміністрації  ЗДО знаходиться дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов утримання дітей. (запрошується мед.сестра).

В дитячому закладі виконуються всі протиепідемічні заходи, щодо запобігання спалахів гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь. Проводиться контроль за санітарно-гігієнічним станом харчоблоку та всіх груп садочку, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотриманням термінів реалізації, виконанням норм харчування.

Систематично в закладі дошкільної освіти аналізуємо фізичний розвиток дітей, а  також проводимо порівняльний аналіз стану здоров`я дітей за 2020 -2021 навчальний рік.

  2020%2021%
І групаосновна2829129795
ІІ групапідготовка206145
ІІІ групаспеціальна83
Всього дітей:310311

Цей показник свідчить про те що збільшилась кількість дітей основної групи а зменшилась кількість дітей підготовчої групи, а спеціальної групи немає.

Також ми аналізуємо фізичний розвиток дітей:

Рівень розвитку20202021
          Середній310310
Вище середнього1
Нижче середнього
Високий
Низький
Всього дітей310311

Стан фізичного розвитку дітей носить стабільний характер. Також кожен рік аналізуємо дітей які стоять на диспансерному обліку.

Діагноз20202021
1.Хвороби органів дихання52
2.Туберкульозна патологія11
3.Хвороби нервової системи32
4.Хвороби ендокринної системи
5.Захворювання ССС12
6. Захворювання очей87
7.Хвороби сечо-статевої системи22
8.Лор патології53
9. Хвороби Кістково-м`язової системи
10.Хвороби крові11
11.Хвороби шкіри21
12.Дефекти мови2829
13.інваліди дитинства45
14.Хвороби органів травлення
15.Плоскоступість3012

Можна відмітити що зросли захворювання серцево-судинної системи у дітей. Зауважимо що  зменшилась захворювання очей, органів дихання, центральної нервової системи, шкіри. Також відсоток дітей з плоскостопістю в 2020 році складає – 10%, а в 2021р.- 4 %.

Ми робимо порівняльну оцінку стану захворюваності дітей.

У дітоднях на 1 день:

2020 р. – 2,9 – 2021р. – 5,6 дні на 1 дитину;

Простудні захворювання:

2020 рік – 90 випадків;  2021 р.- 147 випадків;

Інші захворювання:

2020 р. – 11 випадків;  2021р. — 34 випадків;

Інфекційні захворювання такі як вітряна віспа, гострі кишкові захворювання:

2020 р. — 11 випадків – 2021 р. – 19 випадків.

Кількість захворювання збільшилась на 1 дитину за рахунок того, що збільшилась кількість інфекційних захворювань а саме: вітряна віспа та корона вірусна інфекція.

В дитячому закладі проводимо порівняльний аналіз захворюваності по вікових групах за 2020 – 2021 роки.

ГрупиВипадкиДітодні
 2020202120202021
     №113148578
     №2101869151
     №315125
     №41934142298
     №591963186
     №681960154
     №752035202
     № 81815136164
     №91317111154
    № 106105395
Всього:1011817541607

Найменший захворюваність у групі серед молодших № 3, середніх  №8, старших №9,10.

Для  того, щоб в дитячому садочку зменшилася захворюваність проводимо спеціальний комплекс заходів:

1.Вживаємо часник, цибуля.

2. Проводимо провітрювання та кварцування групових приміщень.

3.Систематично проводимо прогулянки на свіжому повітрі.

4. Проводимо бесіди з батьками по профілактиці дитячого травматизму, інфекційних захворювань та гострих кишкових захворювань, отруєнь грибами та рослинами. Вихователі також проводять профілактично-роз`яснювальну роботу з батьками на цю тему.

    Що стосується дитячого травматизму у садочку за 2020 – усього 27 випадків з них:

 7 —  побутових, 17 – вуличних і 3- садових випадки.

 За 2021 рік усього 25 випадків, з них вуличних – 15, побутових – 9 і садових – 1, автодорожніх – немає.

Виходячи з даних можемо зробити висновок, що є тенденція зменшення дитячого травматизму.

Управлінська діяльність директора ЗДО

Директор ЗДО підпорядковуєтьсябезпосередньодиректоруДепартаменту освіти і науки ХМР. У своїйдіяльностікеруєтьсяКонституцієюУкраїни, Законами України « Про освіту», «Про дошкільнуосвіту», Положенням про дошкільнийнавчальний заклад, рішеннями Уряду, розпорядженнямизасновника, наказами Департаменту освіти і науки, правилами і нормами з охоронипраці, Статутом закладу, Колективним договором. Безпосереднєкерівництвоздійснює Департамент освіти і науки Хмельницькоїміськоїради. Управлінськірішення та діїкерівника ЗДО булиспрямовані на виконання таких завдань:

  1. Організація діяльності колективу щодо надання освітніх послуг населенню відповідно до статуту закладу дошкільної освіти.
  2. Комплектуваннягруп на 1вересня 2021 – 2022 навчального року дітьми та кадрами.
  3. Забезпечення умов для ефективногопроведенняосвітньогопроцесу, фізичного та психічногорозвиткудітей.
  4. Організаціяхарчування та медичногообслуговуваннядітей.
  5. Вирішенняосвітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та іншихпитань, яківиникають у процесідіяльності ЗДО.
  6. Сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.
  7. Створеннясприятливогоемоційно – психологічногоклімату у колективі ЗДО.
  8. Організаціядистанційноїроботипедагогічнихпрацівників.
  9. Організація різних форм співпраці з батьками.

10.Організаціяроботичерговихгруп в умовахвійськового стану.

Колективпостійнопрацює над створеннямпозитивногоіміджунашого закладу. Цьомусприяєвласний сайт, сторінка у фейсбук.

Робота по зміцненню матеріально — технічної бази ЗДО

Найбільшскладним та відповідальнимнапрямком у роботідиректора є збереження, зміцнення та розвитокматеріальноїбазиЗДО. Для забезпечення потреб дітейгнучко, варіативновикористовуватирозвивальнийпростір, займатисяулюбленими справами, вихователіпостійнооновлюютьоснащенняосередківрозвитку: ігровізони, куточківсамостійноїхудожньоїдіяльності, книги, природи, розвиваючихігор, мовно-театральні, національні, черговихтощо. Колективпродовжуєпрацювати над удосконаленнямрозвивального предметно-ігровогосередовища.

Хоч ЗДО №32 є комунальним закладом і матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет та завдання адміністрації полягає у оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Питаннягосподарськоїроботи є проблемним відповідальним у роботікерівника, так як на йоговирішеннянеобхіднікошти.

Фінансово-господарськадіяльністьздійснюєтьсязгіднокошторису, сформованого на початок поточного року Хмельницькоюміською радою. Фінансовіасигнування в основному плануютьсялише назахищеністатті і лишечастково на утриманнядошкільного закладу.

  • Дякуючимісцевомусамоврядуванню, особистонашому меровіщорічно значнопокращуєтьсяматеріально-технічна база нашого
  • Бюджетнінадходження у 2021 роцісклали 6840052 грн., з яких:

заробітна плата: 4млн 844201.96 грн.

нарахування на зарплату:1080282грн.

предмети, матеріали, обладнання та інвентар: 131.200тис. грн. , з яких:

  • 116.200( 350 гр.на дитину);
  • канцтовари;
  • миючізасоби;
  • ігровеобладнання;
  • м’якийінвентар;
  • посуд;
  • серветки, туалетнийпапір;
  • меблі;
  • дезінфікуючі засоби;
  • продукти харчування.

Великі кошти держава сплачує за комунальні послуги:

  • теплопостачання – 276200грн.;
  • водопостачання та водовідведення –15021 грн.;
  • електропостачання – 79647 грн.;
  • оплата інших комунальних послуг – 7694 грн.

Крім міського бюджету у нас є ще спец рахунок.

  Наш заклад – красивий та сучасний. Звичайно, цепостійнакропітка робота батьків та працівників закладу.Так протягомзвітногоперіодубулозроблено:

  • завдяки перемозів громадському проекті (в п’яте), було встановлено сучасний спортивний майданчик з м’яким покриттям;
  • проведено поточний ремонт чотирьох козирків; встановлено козирки на приямках;
  • встановлені LED панелі в 2 групових кімнатах та роздягальнях (гр.№3,9);
  • проведено заміну дитячих шаф у роздягальних кімнатах двох груп (гр.№1,4);
  • здійснено заміну кухонних меблів у 3 кімнатах для роздачі їжі (гр.№3,4,5);
  • зроблено поточний ремонт у роздягальній кімнаті (гр.№4);
  • придбано кухонний стіл з нержавіючого металу (кухня);
  • придбано лінолеум для заміни полового покриття (групова кімната гр.№7, роздягальна кімната гр.№5);
  • встановлено блокуючі замки навікнах (у всіх групах);
  • придбано лічильник на холодну воду;
  • замінено один сантехнічний стояк (гр.№5,8,9);
  • проведено поточний ремонт цокольного приміщення (укриття): (побілкастін, відновленняводопостачання, встановлення компакту (унітазу));
  • проведено чистку водонагрівачів (12 штук);
  • придбано постільну білизну (85 комплектів)
  • проведено поточний ремонт логопедичного кабінету, кабінету бухгалтерів та пральні.
  •  проведена перезарядка вогнегасників.
По напрямкахПерелікКоштиЗагальна сумаПримітка
бюджет.спец. кошти
МиючіМило, чист.,миюче, пр.порош., серветки, сантрі, білизна, драйки, пакети для сміття і т.д.  10091,24  13307,96  23399,20 
Мат.ізасоби по COVID4 термометр безконт. 100 масок-100,00  5л. мило рідке-366,302500,00     2966,30     
Медикаментибінти, марля,шприци  2603,65 
пульсоксиметр  450,00 
інфрачерв.термометр  1760,00 
Будівельніматеріали:Поточний ремонт будівлі(4-шт. козирки)матеріал, робота      35828,00 6641,34  42,469,34 
Сантехніка: — замінадвохстояків (3 поверхи)Труби, куточки, крани, змішувач, відвід, перехідникгумовий, компакт.  7504,18    11053,81    18,791,00   
КПБКомплектипостільноїбілизни12931,06 12,931,06 
Посуд (тарілкаглибока, мілка, чашки)Заміна посуду на групах  2539,60 
Лічильникхолодної водиЗаміналічильника1920,00 1920,00 
Блок замкиВстановлені замки на всіхвікнах в групах5880,00 5880,00 
Лист  нержавійкиВстановленнякозирків на приямках16778,84 16,778,84 
Канцтоварипапір, бланки, журнали1026,001893,002919,00 
Дитячішафи3-х місна – 4шт. 4-х місна – 10 шт. 5-ти місна – 3 шт.   69706,80  69706,80 
ЕлектротовариЛампи LED, розетка, вимикач   730,19730,19 
ВстановленняLED панелів  Встановлені в гр. № 3,9 21096,00  29,181,00 
Акт виконаннихробіт 8085,00 
Станом на 21.06.2022 на рахунках ЗДО є залишок коштів:
  • Бюджетний рахунок — 103938.00
  • Спеціальний рахунок — 313186.64
  • Благодійний — 8801.55
  • Зважаючи на воєнний стан у країні, залишки коштів будуть використовуватися на найактуальніші потреби щодо створення безпечних умов перебування дітей в ЗДО.

Організація роботи з сім’ями вихованців

Взаємодія з сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в організації освітньо – виховної роботи з дітьми. Дошкільний заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та навчання дітей. Педагогічний колектив використовував для цього різні активні форми співпраці:

— батьківські збори;

— індивідуальні консультації різних спеціалістів;

— виставки робіт дітей, батьків та вихователів,

— участь батьків у підготовці та проведенні свят ,

— «зелені десанти»;

— круглі столи;

Онлайн – спілкування, спілкування з допомогою вайбер, спілкування у групах під час карантинних обмежень та військового стану.

Хочу подякувати родинам наших дітей за допомогу в організації освітньо – виховного процесу, за створення затишку на території та у приміщенні ЗДО.

    «Малятко»гр. №1

1. Родинам : Матус, Пасічник, Сис, Багірових.

2. Вагановій Юлії Олександрівні

   «Веселка»:гр№2

1.Січкар Аллі Віталіївні;

2.Криштопорські Оксані Борисівні

    «Бджілка» :гр№3

1.Кислі Ольгу Анатоліївну (активну участь у житті групи)

2.Халаменду Вікторію Володимирівну ( за гарне оформлення сходових маршів)

«Ромашка»гр№4

1.Шевчук Анні Анатоліївні;

2.Доротюк Олегу Миколайовичу ( які допомагали у ремонті роздягальної кімнати та кімнати для роздачі їжі).

  «Чомучки»гр№5

1.Яровій Валентині Вікторівні( за організацію бат.громади);

2.Удовіка Віталїю Віталійовичу (за виготовлення банера та стендів).

«Дивограй» гр№6

1.Педосюк Наталії Володимирівні;

2.Макутрі  Івані Іванівні;

3.Шевчук Марині Василівні;

4.Мантур Аліні Русланівні;

5.Шидловському Олександру (за допомогу з транспортом).

    «Сонечко»гр№7

1.Паршуткіній Любові Володимирівні ( завжди переймається проблемами групи);

2.Лазоренко Людмилі Миколаївні(за допомогу в ремонті меблів, зокрема дивана);

3.Кая Угур( за придбання  коврового покриття в групі).

  «Пізнавайчик»гр№8

1.Каюк Тетяні Вікторівні,

2.Скакун Ігору Анатолійовичу.

«Здоровятко»гр№9

1.Грушко Анні,

2.Крушевській Таїсії,

3.Павлюк Тетяні,

4.Рабинюк Аліна,

5.Рак Марині,

6.Свінціцькій Олесі,

7. Шереметі Наталії та Євгену,

8. Криштопі Сергію.

  «Здоровятко»гр№10

1.Заїка Інна Анатоліївна,

2.Якименко Віталію Анатолійовичу(за допомогу у створенні сайту),

3.Сніберко Ользі Миколаївні (за участь у конкурсах),

4.Кобзар Тетяні Георгіївні.

Все, щопридбано і подаровано батьками, ставиться на облікпротягоммісяця.

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників

В закладі організованотриразовехарчуваннядітей. Педагогічнимколективом

проводиться планомірна і систематична робота по забезпеченнюбезпекижиттєдіяльностідітей. У річномупланіроботи в розділі « Охоронажиття і здоров’ядошкільників» розроблені заходи щодопопередженнядитячого травматизму.

Інформаціявисвітлена на сайті закладу. Вихователі в вайбері для батьківвихованціврозміщувалицікавуінформацію з питаньбезпекидитини: розвивальнімультфільми, відео-заняття, консультації он-лайн ,пам’яткитощо.

Працівники ЗДО двічі на рікпроходятьмедичнийогляд.

Працівники, якізнаходяться в декретнійвідпустці, отримуютьіз Фонду соціальногострахуванняодноразовудопомогу при народженнідитини і оплачуванувідпустку для догляду за дитиною до 3-х років.

Всі працівники, які хворіють, отримують згідно листків непрацездатності допомогу по тимчасовій втраті працездатності.

Всі працівники мають щорічну відпустку з виплатою оздоровчих .

Соціальна активність дошкільного закладу

Працівники дошкільного закладу займають активну соціальну життєву позицію та привчають дітей дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі у заходах різного рівня.

Ми вдячні всім батькам, які допомагають нам у проведенні ремонтних робіт у групах, на території ЗДО , придбанні іграшок, дидактичних матеріалів, щорічній участі у громадських проектах, створюють затишок та комфорт для дітей, все те, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту дітям .

Колективпрацює і буде працюватинадалізгідносвого кредо.

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників

В закладі організовано триразове харчування дітей. Педагогічним колективом

проводиться планомірна і систематична робота по забезпеченню безпеки життєдіяльності дітей. У річному плані роботи в розділі « Охорона життя і здоров’я дошкільників» розроблені заходи щодо попередження дитячого травматизму.

Інформація висвітлена на сайті закладу. Вихователі в вайбері для батьків вихованців розміщували цікаву інформацію з питань безпеки дитини: розвивальні мультфільми, відео-заняття, консультації он-лайн , пам’ятки тощо.

Працівники ЗДО двічі на рік проходять медичний огляд.

Працівники, які знаходяться в декретній відпустці, отримують із Фонду соціального страхування одноразову допомогу при народженні дитини і оплачувану відпустку для догляду за дитиною до 3-х років.

Всі працівники, які хворіють, отримують згідно листків непрацездатності допомогу по тимчасовій втраті працездатності.

Всі працівники мають щорічну відпустку з виплатою оздоровчих .

Соціальна активність дошкільного закладу

Працівники дошкільного закладу займають активну соціальну життєву позицію та привчають дітей дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі у заходах різного рівня.

Ми вдячні всім батькам, які допомагають нам у проведенні ремонтних робіт у групах, на території ЗДО , придбанні іграшок, дидактичних матеріалів, щорічній участі у громадських проектах, створюють затишок та комфорт для дітей, все те, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту дітям .

Колектив працює і буде працювати надалі згідно свого кредо.

«Роби велике, поки воно ще мале, тому що, все велике починається з малого»

Підводячи підсумки 2021/2022 навчального року можна стверджувати, що робота з вихованцями  велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно вимог освітньої програми «Українське дошкілля».

          Наш заклад користується попитом серед батьків. Колектив може і хоче працювати. Тому ми ставимо перед собою все нові і нові завдання. І першочергове завдання – створення належних умов для виховання та навчання наших дітей. Сьогодення вимагає від нас, щоб заклад був тим місцем, де діти можуть фізично розвиватись, навчатись, виховуватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, весело й щасливо жити,а головне бути в безпеці. І тому працівниками нашого закладу та батьками було покладено багато сил на підготовку укриття де б діти були і в безпеці і в комфорті. Наскільки це можливо

          Усвідомлюю, що розумно будувати взаємовідносини педагогів, їх помічників, дітей, батьків можна тільки там, де всі відчувають свою приналежність до найвищої справи на Землі – формування Людини.

Ці слова є провідним поводирем і орієнтиром на кожен завтрашній день для мене, як педагога, як керівника та для всіх моїх колег, котрі не зосталися байдужими до проблем розвитку, навчання, виховання наших дітей.

          Розумно організоване керівництво повинно, в першу чергу, сприяти залученню кожного члена системи «діти-батьки-педагоги-директор» до вирішення усіх питань освітнього процесу та уселяти в кожного віру і тверду переконаність, що він є активним і відповідальним співучасником цієї системи.

           Але є труднощі, які необхідно вирішувати, це:

  • частковий ремонт опалювальної системи,
  • ремонт водогону,
  • реставрація асфальтованого покриття.

        У зв’язку з складанням річного плану роботи закладу на 2022/2023 навчальний рік ,прохання до всіх присутніх надати свої пропозиції щодо вдосконалення роботи закладу, покращення освітньо-виховної роботи, поліпшення матеріальної бази, відпочинку дітей, умов праці та відпочинку працівників дошкільного навчального закладу.

          Таким чином можна зробити висновок, що обрані форми і методи, об’єднані зусилля адміністрації, педагогічного колективу та батьківської громади позитивно впливали на результативність роботи закладу.

          І, наприкінці, хочу знову нагадати мою улюблену цитату А.С. Макаренка «Виховуючи дітей, нинішні батьки виховують майбутню історію нашої країни, а значить історію світу. Наші діти — це наша старість. Правильне виховання — це наша щаслива старість, погане виховання — це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми» Хочеться сьогодні згадати про нашу ситуацію, ситуацію, коли ми всі українці , як ніколи раніше не були так обєднанні, а:

Зібратись разом  — це початок,

триматись разом —  це прогрес,

працювати разом —  це успіх!

І ми разом обовязково будемо триматися. Виховувати наших дітей справжніми  громадянами незалежної УКРАЇНИ, перемога буде за нами.

СЛАВА УКРАЇНІ!