Правила поведінки учасників освітнього процесу ХЗДО № 32
І. Права та обов’язки учасників освітнього процесу
1. Учасники освітнього процесу мають право на:
— навчання впродовж життя та академічну мобільність;
— індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти;
— якісні освітні послуги;
— справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
— відзначення успіхів у своїй діяльності;
— свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
— безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
— повагу людської гідності;
— захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
— отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
— користування навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
— доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
— особисту участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
— інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
2. Учасники освітнього процесу зобов’язані:
— виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
— поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
— відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
— дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
— повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
3. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
ІІ. Загальні правила поведінки учасників освітнього процесу
Дотримуватися правил ввічливості.
Одяг має бути чистим і охайним.
Звертаються один до одного шанобливо.
Виконувати правила безпеки життєдіяльності, правила поведінки на території закладу.
Берегти майно закладу, дбати про чистоту та порядок на території .
Ми – у безпеці: ніяких проявів фізичного та психологічного насилля. Не битися, не штовхатися. Дотримуватися правил безпеки під час занять. Охайно, обережно використовувати навчальне, спортивне, протипожежне обладнання, майно закладу.
Ми – ввічливі: ввічливо розмовляємо, слухаємо один одного, піклуємось про збереження майна, приміщень, особистих речей та інших. Сумлінно поважаємо честь і гідність людей, які знаходяться поруч. Дбаємо про чистоту і порядок у закладі освіти і на її території.
ІІІ. На території та в приміщеннях закладу неприпустимо:
Приносити до закладу та на його територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом медичні препарати, наркотичні речовини, вибухонебезпечні предмети (в тому числі петарди), зброю (в т.ч. ножі), газові балончики і балончики з фарбою, сигарети , слабоалкогольні та алкогольні напої.
Використання нецензурних висловів.
Грати в азартні ігри.
Брати та використовувати без дозволу чужі речі.
Цькування, бійки, залякування, лихослів’я та знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки у закладі та за його межами.
Відповідальність за порушення правил поведінки
Особи, що припустилися порушень, визначених даними Правилами поведінки, можуть бути притягнені до відповідальності громадського характеру на рівні закладу, у разі потреби — із залученням фахівців спеціальних установ, служб, організацій, з якими взаємодіє заклад.